Alla inlägg under oktober 2009

Av Kerstin - 15 oktober 2009 09:51

Jag tycker att vi som tränar och ev, tävlar pudel ska träffas och träna tillsammans!

Jag kan hålla i det men förutsättningarna är att vi är på olika klubbar här i "gamla skaraborg". JAG skulle tycka att det vore sk*tkul att träna med andra pudlar, tror att jag kan lära mig mycket om rasens egenheter på det sättet och i en förlängning; förstå JumJum bättre!

Vad säger Ni?

Hör av er, min mail ker-da@hotmail.com så ses vi Glad

Av Kerstin - 10 oktober 2009 22:05

Ja så är det nog!

Men jag är nöjd med dagens tävling! Och vi hade roligt.

Av Kerstin - 4 oktober 2009 19:06

Idag har jag brutit en tävling! Efter bakspår och en tappad pinne kommer vi till uppletsrutan som ligger fint i skogen. Mycket lätt att se i den men kanske svår att hitta grejer för den var nog ganska så hålig. dessutom var det vattenfyllt på sina ställen! JumJum hittade ett föremål! Han jobbade hela tiden men utan gnista! Tyckte inte det fanns någon anledning att fortsätta så vi åkte hem!

Det konstiga var att det kändes så ....tomt.

Jag har antaglligen tävlat och tränat och tänkt och .......alldeles för mycket senaste tiden! Och kanske har det varit för spretit med lydnad, bruks och viltspår!?! Det är inget som har känts på JumJum men han är pipigare än någonsin och det kan ju vara ett tecken!

Har anmält till en trea till, får se hur det känns?

Bye Bye från en tom och lite nedstämd Kerstin



Av Kerstin - 2 oktober 2009 11:47

Avslutar nu omröstningen! Jag tyder det som Mona klarar av att göra en pudel! Vet inte om det är positivt, går ju att tolka på flera sätt! Oskyldig

Men här hemma tycker vi att han är väldigt snygg och det tycker han själv oxå. Frågan är om han tänker kryp och lägga sig under kommande tävlingar, man kan ju smutsa ner sig!?!

Nu vilar vi oss i form! är ganska så sliten efter en hektisk september. Jag vet, får skylla mig själv!

Nu hör ni inget från mig förrän tidigast sen söndagkväll. (håll en tumme!)

Trevlig helg!


Ovido - Quiz & Flashcards