Alla inlägg under februari 2008

Av Kerstin - 29 februari 2008 21:32

Igår brann ju dammsugaren upp, nja det osade och rykte om den. Idag behövde vi ju alltså köpa en ny! Det har vi gjort, en sån tyst och försynt som suger skitbra eller skit bra!! Nå  sånt sa hon försäljaren,

När vi ändå var i Skövde köpte vi nya köksluckor, bänkskivor, diskhoar, blandare och annat man behöver till ett "nytt" kök.

Dessutom fann jag kaklet som jag blev kär i! Försäljaren såg min passion och lät mig ta med en kakelplatta hem. Hoppas bara det passar sen när vi kan prova på riktigt när luckor och allt annat är på plats! Dessutom var det rätt billigt, det brukar INTE hända mig.


JumJum och Kanel var med och miljötränade lite. JumJum behöver det ju inte men han var med som lite moraliskt stöd. Kanel skötte sig väldigt bra fast åka hiss stående på golvet är lite läskigt.



Det finns det som är bättre!!!!!!!!!

Av Kerstin - 28 februari 2008 21:50

Ja se själva och.....

Det är en otrolig skillnad och han är så  fin, tycker han förresten själv oxå!

Tack Mona för att du gör det så bra.

Annars har jag haft den sista "lektionen" på tävlingsledarutbildningen, nu är det bara examinationerna kvar. Bara och bara förresten, det är rätt så tufft men jag kommer att ta det lugnt och ta en sak i taget!

I tisdags gick en mobil "sönder", i onsdags paja datorn och idag brann dammsugaren upp. Det är fortfarande tre saker som går sönder åt gången va?


Ja dammsugare går ju iinte att leva utan så det är bara att köpa nytt! Datorn är ju redan fixad, det har ni ju förstått! Mobilen lagade jag så det blir nog ett nytt kök ändå!

Ha det bra alla där ute och var snälla mot varandra!

Av Kerstin - 27 februari 2008 19:44

Kort inlägg, det är fler som vill ha datorn! JumJm är just nu och klipper sig! Husse har åkt för att hämta och resultatet av denna pälsförkortning får ni imorgon!!

Så här såg han ut innan han for?!?

Av Kerstin - 24 februari 2008 22:05

Vi var inte så många idag, kan det bero på vädret? Det blåste och var allmänt ruggigt! Vi var dock 9 modiga människor och 11 pigga pudlar. Dessutom en cool collie.


Vi var inte ensamma där utan en grupp allerta SBK:are från "min" bruksis tränade flitigt!!!

Jag hoppas att vi inte förstörde för någon, bara var ett trevligt störningsmoment. Det är vi dåliga på att ha, störningar alltså. Sen undrar vi varför våra hundar reagerar ute på tävling när de tränat i nära nog skyddad miljö! Detta var egentligen en parantes.


Jag har börjat fundera på om jag ska anmäla till pudel-SM i sommar. Vi kommer inte vara färdiga att tävla trean men vi skulle ju, för att det vore lite kul, tävla tvåan. Funderar vidare så får vi se! Alltså vi ska ju dit för att ställa Kanel så........

Ny vecka, nya tag.

God kväll för i helgen!

Av Kerstin - 22 februari 2008 20:46

Tränar lite, och då menar jag lite, varje dag. Det går bra.

Annars är det köket som varit det stora den här veckan. Vi har i flera år pratat om att byta köksluckor och bänkskivor och kakel.... ja ni vet det ena ger det andra och så byter man allt! Men nu verkar det som det ska bli av.

Det kostar inte så jättemycket pengar men istället får ju Per göra jobbet. Nu är han ju så jätteduktig min man så jag har inga betänkligheter på att han inte skulle fixa det. Puss i ljumsken Per. Det ska bli så roligt!!!!


På söndag år det pudelpromenad i Karlsborg, ja fast vi går på Flygfältet vid Flugebyn. Det brukar vara riktigt trevligt och pudlarna är helt slut resten av dagen.Hoppas det kommer många.


kan inte låta bli att lägga till en pudel eller två!!



Av Kerstin - 19 februari 2008 20:34

Idag har vi "bara" promenerat, nej förresten barnen har ju cyklat med pudlarna! Det går riktigt bra även om hundarna inte förstått vitsen helt fullt....

Imorgon ska vi beställa köksluckor, handtag till desamma, ny diskho+kran och bänkskivor. Dessutom titta på kakel! Ett nytt kök alltså även om vi behåller stommarna så kommer det att se helt annorlunda ut. Vi har pratat om detta i ett par tre år men nu verkar det bli av..

Det ska bli så roligt!!!!


NU har jag ju inte bildpudlat på ett par inlägg, så håll till godo!

Jag vill oxå ha, fyller 26 maj ifall ni undrar! den är målad av Susanne på Ulrocks kennel.


Av Kerstin - 18 februari 2008 22:03

MIn man Per gick ut ett ca. 1200 m långt spår med 7 apporter + slut.Spåret hade många svårigheter  bland annat bäckövergångar, vägövergångar och spetsvinkel. Det fick ligga i en dryg timme.

En laddad JumJum tog upp det med hjälp av direktpåsläpp och spårade i kärnan i allafall 9/10 av spåret.Per gick bakom hela tiden så därför vet jag!

JumJumtog upp alla apporterna och kom till mig med dom!!! Det är ju där vi haft problem, han vill ju så gärna spåra så apportena har han struntat i. Det känns iallafall väldigt bra så här långt i träningsperioden! 

Ikväll har jag varit på möte med tävlingssektorn, det kommer att bli ett tufft år. Vi har många tävlingar, inte så mycket folk och sen vill jag ju tävla själv.

Nu är klockan läggdax, Sov Gott så ses vi en annan dag.

Av Kerstin - 17 februari 2008 11:44

Andra som har blogg här kan göra så att bara det senaste inlägget syns! Det tycker jag är snyggt. Kan jag få till det? NEJ!

Igår satt jag säkert tre timmar men nej det går inte.

Finns det någon snäll själ som kan hjälpa mig?


Annars ska vi mäta köksluckor idag!! Kul!


HA en skön söndag så hörs vi!

Ovido - Quiz & Flashcards