Direktlänk till inlägg 21 september 2009

En helg som inte gick vår väg!

Av Kerstin - 21 september 2009 07:11



I lördags bar det av till Tivedstrakten för ett ordinarie viltspår! Blev förvånad över att det var övervägande kvinnor som tävlade viltspår! Där rök den fördomen!

Vi hamnade i en grupp om fyra ekipage som hade trevligt i skogen under väntetiden, som för vår del inte blev så lång eftersom jag drog startnummer två! Mycket trevlig domare samt aspirant tog oss med ut på äventyret. Det är mycket att tänka på och inte helt lätt att veta och göra rätt! Om jag varit mer erfaren skulle vi nog fått ett förstapris men nu fick vi nöja oss med ett andra! Vi blev nämligen tillbakaropade och då är det automatiskt så!!!

Men ”mina” domare berömde JumJum och ….mig!Flört

JumJum för att han är duktig på att spåra och har rätt tempo och ….och mig för att jag inte tjata på hunden utan lät honom jobba självständigt. Dom tyckte att vi var ett mycket trevligt ekipage och önskade oss lycka till i framtiden!


Sen kom söndagen och då var det dags för genrep inför pudel-SM. Vi begav oss till Skövde och var där vid kvart över åttatiden! JumJum var en aning disträ redan under uppvärmningen. Jag skyller inte gärna på omständigheter utan vill istället reda ut orsaker! Det är jag som ska vara tillräckligt förberedd och då  menar jag att jag har tränat oss under alla förhållanden! (det är en omöjlighet för det finns alltid nya saker som händer men så långt det är möjligt!) T.ex vet jag att Skövde BK gärna har plastband runt rutan så det har jag tränat extra i veckan! Nu tror jag att det gått en löptik runt klubben i Skövde för JumJum var någon annanstans! Han är bara intresserad när tiken står så …….men vi ska ju klara det också men det gjorde vi INTE. Redan under friaföljet gjorde JumJum klart att han ”lämnat några bestick hemma” eller inte hade ”alla indianerna i kajaken”.

Det negativa som dagen förde med sig lägger jag bakom mig men det positiva är ju värt att ta fram!


1 Jag fick in honom i rutan fast han inte sprang dit på en gång! Gick alltså att dirigera in       honom!  tappar ju naturligtvis poäng men nollar ju inte.

2 Fjärren går bättre och bättre! Skoj!


Förresten ska väl genrep gå åt pipsvängen!!!!!!Oskyldig


Sammanfattningsvis: ett andrapris i viltspår och ett tredjepris i klass tre! Var ju inte vad jag hade hoppats på men antagligen får jag ta på mig allt som vanligt!

Per tyckte att jag var bedrövlig på plan, gick som det var träning alltså går jag på ett annat sätt på träning, måste jag genast ta tag i! Vet inte om det varit lite mycket i veckan med tandläkare hit och dit, hemmatävling som jag ”hjälp” till med osv. Nu ska jag ladda inför helgen i alla fall och tänk gärna på oss!

Stort GRATTIS till Freja och Stellan som höll fanan högt och blev uppflyttade till elit inte bara en gång utan två gånger helgen! Stark jobbat.Glad

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 26 februari 2010 06:10

En snöskottares dagbok Idag skall ni få ta del av en snöskottares dagbok. (Det är dock inte min...) 9:e December Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! ...

Av Kerstin - 3 november 2009 11:12

Nu känns bloggandet långt borta och tittar man på inläggen så är det ju exakt så det är. Jag har blivit en Facebookfan och inte nog med det jag är även "farmare" där! Det tar hur mycket tid som helst så nu ligger bloggen i träda istället! Nu är j...

Av Kerstin - 15 oktober 2009 09:51

Jag tycker att vi som tränar och ev, tävlar pudel ska träffas och träna tillsammans! Jag kan hålla i det men förutsättningarna är att vi är på olika klubbar här i "gamla skaraborg". JAG skulle tycka att det vore sk*tkul att träna med andra pudlar, ...

Av Kerstin - 10 oktober 2009 22:05

Ja så är det nog! Men jag är nöjd med dagens tävling! Och vi hade roligt. ...

Av Kerstin - 4 oktober 2009 19:06

Idag har jag brutit en tävling! Efter bakspår och en tappad pinne kommer vi till uppletsrutan som ligger fint i skogen. Mycket lätt att se i den men kanske svår att hitta grejer för den var nog ganska så hålig. dessutom var det vattenfyllt på sina st...

Ovido - Quiz & Flashcards