Alla inlägg under januari 2008

Av Kerstin - 30 januari 2008 20:39

Idag har vi fått en ny hund, Kanel blev så snygg att man tror att  han är utbytt! Vi kan ju hoppas att domaren tycker detsamma på söndag.

 Annars tränade jag pyttelite med JumJum idag, han va inte alls på hugget! Blött, kallt och dessutom va ju den lille terroristen borta så då ville han mysa istället!

Av Kerstin - 29 januari 2008 20:41

Snart är jag nog nöjd med utseendet tror jag. Det är lite pyssel! Imorgon ska jag bada och föna Kanel för han ska till sin uppfödare och klippa sig inför sin officiella debut. På söndag bär det av till Köping för en Pudelklubbsutställning. Det ska bli spännande.

Annars har jag idag satt ihop JumJums tävlingsprogram i vår, det blev 15 anmälningar. Låter mycket men med tanke på hur många tävlingar vi kom med på förra säsongen tror jag ändå inte att jag tagit i! Vi får se hur mycket "tur" vi har vid lottningen, jag avser alltså brukstävlingar. Hur det blir med lydnadstävlingar får vi se, såklart ska vi tävla trean i år men vi lägger krutet på lägre i nuläget.

Av Kerstin - 27 januari 2008 20:44

Här min andra pudel Dreams In Red Znow Flake men han kallas alltså Kanel. Än så länge är han bara!

Av Kerstin - 27 januari 2008 17:17

Dreams In Red Spice Mix allas JumJum. Aprikos mellanpudel.

                                                  
                                                  
               Han är nu 3,5 år, alltså i sina bästa år. Jag är otroligt stolt över hans och mina framgångar inom både bruks och lydnad. Han är korad (mentaldelen) och har CK. Godkänd i lägre spår och tre första pris i lyd. tvåan. Vi är även klubbmästare i lydnad 2007 i Karlsborg BK. I år är vi bästa lydnadsekipaget i pudelklubbens västra distrikt och även bästa bruksekipage där, alltså dubbelt upp. I hela landet blev vi femma i lydnaden och sexa i bruks.

Av Kerstin - 27 januari 2008 16:54

Här kanske jag kommer att berätta om mig och mina pudlars framfart.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards