Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Vilken näsa! Blir helt förstummad :)

Av Kerstin - 23 september 2009 07:53

Igår, klockan tio, gick jag ut ett blodspår alldeles här utanför i skogen! Det är ju våra promenadmarker och alla andras med hund och barn och...ja ni förstår. Det är en del folk som går där! Nu har jag kommit in efter att JumJum har gått spåret. Spåret har legat i 21 timmar, det har regnat och det har blåst och det blåser nu och det blåste när vi gick det.

Han blir mycket mer noggrann när det är lite kryddat med svårigheter, det har jag ju märkt på personspår men det gäller tydligen viltspår oxå.

Han spårar lågt mest hela tiden när det är krångliga och svåra förhållanden. Idag gick han riktigt bra, hade tapp eller svårigheter med återgången utan blod men annars!!!!!

oj oj oj.......

     


Igår middag var jag på klubben och tränade med kommendering! Det var längesen jag gick under någon annan än Per, utom på tävling då, jag var faktiskt lite tävlingsnervös Flört. På friaföljet blåste han bort en bit men gick skapligt, pep lite men skrek inte. Sättandet under gång gjorde han Förvånad men lite segt är det ju men det kan jag leva med! Inkallningen, får ju använda lite för hårda kommandon men om jag kommer ihåg rätt var det ganska bra,typ 8,5 kanske! Rutan gick han in fint i men DK på läggandet! kom som ett skott och avslutet var ganska bra. Hopp apport, jo men det var bra. Men metallen, nej, och ändå har han ju fixat det så snyggt sista tiden!!! Hm.

Vittringen, han tog rätt och kom in med rätt bra attityd men jag tror att han var lite för mycket "på" när han gick över dom andra pinnarna.Fjärren då? Jo men den var helt OK med tanke på att vi inte har börjat med sitt/stå än så måste jag tycka att den går bra.Han flyttar sig framåt något men det försvinner nog när vi tränat mer!!!!

Platsen och sittande i grupp gick finfint!

Tack för att ni ringde Glad

Idag ska JumJum klippa sig så han inte ser ut som ett får när vi åker till Pudel-SM.

Kanske blir det före och efter bilder. får se vad vi hinner med.

Ni får gärna hålla en tumme för oss i helgen men inte hela tiden då, det blir ju föööör jobbigt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kerstin - 26 februari 2010 06:10

En snöskottares dagbok Idag skall ni få ta del av en snöskottares dagbok. (Det är dock inte min...) 9:e December Vi vaknade upp till en underbar matta av kristallvit snö, som täckte varenda centimeter av landskapet. Vilken fantastisk syn! ...

Av Kerstin - 3 november 2009 11:12

Nu känns bloggandet långt borta och tittar man på inläggen så är det ju exakt så det är. Jag har blivit en Facebookfan och inte nog med det jag är även "farmare" där! Det tar hur mycket tid som helst så nu ligger bloggen i träda istället! Nu är j...

Av Kerstin - 15 oktober 2009 09:51

Jag tycker att vi som tränar och ev, tävlar pudel ska träffas och träna tillsammans! Jag kan hålla i det men förutsättningarna är att vi är på olika klubbar här i "gamla skaraborg". JAG skulle tycka att det vore sk*tkul att träna med andra pudlar, ...

Av Kerstin - 10 oktober 2009 22:05

Ja så är det nog! Men jag är nöjd med dagens tävling! Och vi hade roligt. ...

Av Kerstin - 4 oktober 2009 19:06

Idag har jag brutit en tävling! Efter bakspår och en tappad pinne kommer vi till uppletsrutan som ligger fint i skogen. Mycket lätt att se i den men kanske svår att hitta grejer för den var nog ganska så hålig. dessutom var det vattenfyllt på sina st...

Ovido - Quiz & Flashcards