Alla inlägg under mars 2008

Av Kerstin - 30 mars 2008 18:40

 Här har vi redan kommit en bit in i handlingen för jag tänkte bespara er rumpbilderna! Vi var ganska många som ni ser!  Vi pudelmänniskor verkar gilla att fika på längden. Ser ju onekligen lite kul ut men sjön ligger ju i deras blickfång om det skulle vara förklaringen.

 Några vill smaka men fick dom det Marita?

 Hela gänget (utom jag!) på en och samma bild. Det vill till att ta till hela röststyrkan för att få som man vill när man umgås i denna typ av flock!

Jag räknade till 16 pudlar och 1 collie. Det var silver, vita, aprikos, svarta och röd med. Vi hade inte äran att ha någon toy med men de andra storlekarna var representerade! Hur många människor vi var, ja det får ni väl räkna på själva om ni är nyfikna!

Årets första, i allafall för min familj, Tussilago bara stod där och log emot oss.

 Det var allt om promenaden från mig. läsa mer kan man göra på Skaraborgspudlarna om man har lust.


Sen åkte vi och shoppa loss på Willys.


Innan vi åkte hem tog vi en sväng in på Mariestad BK. Jag gjorde en plats med skott och en budföring, också med skott. Tack min familj för att ni orkar med alla mina påhitt. Fast Simon tycker att det är kul att skjuta med pistol!!!! Allt för denna gång.

































































































Av Kerstin - 29 mars 2008 12:16

Idag fick jag ett spår!

Allså egentligen behöver jag, säger hon som bestämmer, gå spår som "främmande" har lagt. Frågar ni mig spelar det ingen roll jag spårar allt!

Tillbaka till spåret, husse la det och jag tog upp det för en dubbeltia tror matte och husse.

Jag drog på som vanligt så matte fick hålla igen, som vanligt, men det är ju så kul!

Jag fixade 6 apporter av 7 + slutet på 17 miinute! Alltså det är en 9:a, faaen va jag e bra! Dessutom lyfter jag numera upp dom till matte så hon inte ska missa dom när jag "bara" har markerat dom lite snabbbt. Oss emellan har vi nog missat några uppflyttningar på att hon inte sett mina markeringar! Det jag vill säga är att det inte bara är mitt fel detta med "bara" godkänd.

Jag blir faktiskt lite trött när jag spårar. Det tycker matte är positivt för då kanske jag är lite lugnare på lydnaden om den nu är efter spåret.  Man kan ju aldrig veta dom hitter på så mycket dom där tävlingledarna!!!


Husse hade lagt dit en spetsvinkel, precis som det skulle vara svårt!?! Alltså jag spårar allt, har jag sagt det förut?

Ha det bra alla!

Nu vilar jag lite, vi hörs!

Hälsar JumJum


Av Kerstin - 28 mars 2008 20:10

Nu ska jag tala om hur det hela går till!

Så här börjar vi!

Rätt så bra kontakt (egentligen är jag ute efter godis när jag tittar sådär förväntansfullt!), Kallas visst linförighet, fast vi har inte med linan!

Undra jag om jag ska få nåt? Vädret va lite grått men vi behöver träna nu när vi kommit med på en TÄVLING! Fast jag tycker det är lika kul att träna.


Det här momentet kallas "apportering" det ska erkännas att det tog lite tid innan jag fattade vad som menades men nu........




Å sen ska pudeln sitta snyggt å vänta på kommando! (Jag HAR apporten i munnen. Ser Ni det?)

Annars får man inget GODIS, alltså man får inte bara spotta ut den där tingesten. Fast den här är ju av trä, rätt god egentligen, det finns betydligt värre grejor hon tycker att jag ska ha i munnen! Återkommer om det när vi tränar det på "riktigt"!


Här är en av mina favvisar fast ibland är det så kul så jag glömmer den här detaljen, sitta en stund på andra sidan innan jag hoppar tillbaka! Vi har missat några första pris och kanske en uppflyttning på min ivrighet.

Men då har vi ju det kvar eller hur!

Här kryper jag, fast det ser ju inte ni. Jag är en djävul på att krypa!



Sen när jag har varit Duktig får jag den bästa belöningen!
Det här är skitkul, verkligen! Det kommer inte förrän i elitklass och där tycker hon, matte, inte att vi ska tävla (om vi nu kommer dit någon gång!) Fast jag lägger in mitt veto, har vi kämpat så mycket och träna så mycket finns det väl inget som säger att vi inte skulle tävla elit, OOOOOMMMM vi tar oss dit. Prata förstånd med henne om om händer, lover ni mig det!

JA att det är JumJum som äntligen fått komma till tals/ords har Ni ju fattat för länge sen. jag gillar verkligen att träna! Faktiskt allt! Fast spåra är ju otroligt kul men upplet är också jätteroligt och budföring ja listan kan göras ännu längre. Det jag gillar minst är platsläggandet, det är så trist att bara ligga och så är ju dom andra hundarna inte så vana att ha en PUDEL bredvid sig så dom bär sig åt ibland så man får skämmas att vi tillhör samma art!

Nu e jag klar!

Ha det bra! ALLA som gillar mig å det e väl ALLA!?!

















































































Av Kerstin - 27 mars 2008 12:19

Med posten idag kom två nya PM! Ibland skickas de med mail å ibland med snigelposten. Det första jag öppnade, 10 spår och vi blev 5:e reserv/ 7. Där finns ju möjlighet men modet sjönk ju ändå, förståss. Idel ädel brukshundraser utom en hemmaklubbstollare! men inga bevis ännu!

Det andra PM:et började jag ju läsa nerifrån, reserverna står ju nedanför de ordinarie, men hittade oss inte. Nähä tänkte jag, inte ens reserv!

Men va faen VI KOM MED! Vi har kommit med. För första gången som ordinarie om man bortser från vår hemmatävling som man ju är garanterad plats på. Jag är så glad!

Visar godingen igen. jag kan inte se mig mätt på honom, kan ni?

Hur firar Vi det här? FEST kanske! Sen ska vi ju klara oss oxå men det blir en helt annan femma!!!!

HA DET SÅ HIMLA FINT IDAG I SOLEN OCH I LIVET OCH I SJÄLEN!!!!


















Av Kerstin - 26 mars 2008 13:17

Nu har det kommit ett PM till.

Fast här känner jag att jag har fått vara med! 10 spår och vi är, håll i er, 18:e reserv av 20 men det är minst 45 anmälda så några kom ju inte med alls. Dessutom är det en hel massa icke brukshundsraser som kommit med och en hela massa brukshundsraser som står på reservlistan. Då tror jag på mänskligheten igen. Iallafall för en stund!!!!

Ha en underbar dag i solen!



Av Kerstin - 26 mars 2008 07:47

Jag har ju en liten teori om att pudeln inte får vara med när lottningen sker på lägretävlingarna! Alltså min pudel. Enligt reglerna ska ingen rasskillnad (diskriminering)ske!?! MEEEEnn efter ha ha hamnat väldigt långt ner på reservlistan vid nästan alla tävlingar jag anmält till så undrar jag om det alltid går rätt till! Igår fick jag PM för den första tävlingen, jo då vi är sista reserv!!! Enda sällskapshunden, det är vi det, så jag tror snart inte längre! utan vet! att vi särbehandlas negativt!

Jag har ju anmält till ett antal tävlingar och det ska bli spännande att se.......eller inte!!


Gissa vem godingen är? Han är fyra veckor här, i augusti fyller han fyra år!!


Av Kerstin - 25 mars 2008 08:06

Någon blev VÄLDIGT förvånad när NÅGON kom hem i söndags!?!

 Varför är det sååå många bilar parkerade på gatan?




 Vi va sisådär 35 personer på 25 kvadratmeter!

 Trångt men gemytligt!

 ALLA var där!

 Vi åt gott och drack.....


 och PeO blev glad åt presenter som vi blev glada åt!

Undrar om han vågar åka bort NÅGON mer gång?


 Marika  var där med man (som ni ser ryggenpå på annan bild) och gav PeO ett FIA av annorlunda karaktär!?! ser vi fram emot att inviga!



Min man var där!


HOPPAS DU KAN FÖRLÅTA OSS PeO! VI KOMMER ALDRIG ATT ÖVERRASKA  DIG PÅ DIN 45 års dag IGEN!

Å imorgon fyller du ju verkligen, på riktigt. Ska vi komma????????????




































Av Kerstin - 23 mars 2008 17:33

Tja varför inte? Då får ni nämligen se JumJum och mig på appellplan! Alltså det är värt resan! Vi har kursuppstart och då har vi fått den äran att visa att det går att lära även en simpel sällskapshund det mest elementära vad det gäller lydnad!!!!!!

Vi har tänkt att visa lägrelydnad och kanske tvåans lydnad också! Men nu är det ju så kallt och det gillar JumJum inget vidare. Vi får väl hoppa en del moment som kryp t.ex Svårare än så är det ju inte!!

Annars är ju påsken snart slut! Vi var bortbjudna igår och åt underbart god mat! Tack Liz och Ulf för en trevlig kväll! Jag har ont i magen av allt skratt!

Vad vi ska göra ikväll vågar jag knappast skriva om i fall föremålet läser bloggar på sin tur ute i landet! OM jag viskar så - "vi ska vara med på en överraskningsfest för en som vi köpt nån hund av" !! Nu säger jag inte mer utan återkommer nån annan  dag med mer......



Annars har jag idag anmält till några fler    ja lägretävlingar,,,,, närmare bestämt 6 till!!!! Så nu är vi anmälda till 12 stycken tävlingar och alla är innan 2 maj.........

Det ska bli kul att se hur vi lägger oss på reservlistan...


Nu har jag inte mer tid till just detta men vi hörs!!

Ovido - Quiz & Flashcards