Alla inlägg under november 2008

Av Kerstin - 29 november 2008 08:47

Min förstfödde fyller 30 år idag!



 Jag har ingen aning om hur det gått till men jag har en tretttioårig son.



Grattis älskade unge och lycka till i framtiden med nytt jobb och ny lägenhet. Och välkommen hem.


























Av Kerstin - 22 november 2008 16:24


 

Rapport från Motala.

 

Ja hemma var det en hel del snö men i Motala var det nästan bara kallt. Vi drog startnummer ett och det tycker ju jag är bra. Fyra ekipage kom (det var sex anmälda!)

Han var på hugget kan man lugnt säga ”pratade” en hel del redan under uppvärmningen men jag tror att det var protest mot vädret och inget annat! Han gillar verkligen inte kyla och lite snö var det på marken men inget att förfasa sig över.

Det är trevligt i Motala, trevliga tävlande, trevliga funktionärer och mycket trevliga domare. (och det är ju där dom har sååå goda bullar!)

Ja det gick bra trots ”pratet”.

 

Ni får ett fullständigt utdrag ur domarprotokollet:

 

Platsliggande                10 (ingen kommentar)

Fritt följ                         7 (gläfs, bra pos o kont, dk)

Liggande                       10 (bra)

Inkallning med ställande 10 (mycket bra)

Sändande till ruta           10 (bra)

Apportering                     6 (släpper föremål, dk)

Fritt hopp                       10 (bra)

Fjärrdirigering                 10 (ingen kommentar)

Helhetsintryck                10 (trevligt ekipage, bra samarbete)

 

Blir man glad eller blir man väldigt glad?

 

Jag tackade domaren så mycket för alla de positiva omdömen han sagt och han säger ”för mig är det självklart att de tävlande ska få veta de positiva sakerna också inte bara de som är negativt”. Det är ovanligt att det står något alls på 10:or. Och det så klart är det en tia så är det men det är väldigt roligt att få läsa positiva omdömen också!

 

På hemvägen bestämde jag mig för att detta får bli årets sista tävling och jag har precis ringt Tomtens BK och lämnat återbud på morgondagens tävling. Känns som det är ett klokt beslut!

 

Poängen i dag blev 183 och visst jag får ge upp full pott. Men det har ju mest varit på skoj och det är väldigt svårt att få tior på allt men vi har ju 7/9 och det är rätt bra!!!! Vi får väl ha samma ambition i trean då.


Och vann gjorde vi oxå!


NU kommer det "snart" en sammanfattning av mitt och JumJums tävlingsår!






och Markus vill vi ha kvar i "Stjärnor på is"

        

Av Kerstin - 21 november 2008 17:30

I morgon bär det av till Motala! Hoppas jag. Vädret kan ju vara av en annan åsikt! Å går det inte att åka får vi ju vara hemma, värre är det inte. MEN  vad tråkigt det skulla vara, så håll nu tummarna att det är farbart i morgon bitti!


Har tränat sparsamt i veckan, får se vad det får för resultat. Jag känner att jag behöver prova på olika sätt att förbereda sig på både för JumJums skull och för min egen. När han fått/tvingats till vila några dagar är han ju sååå sugen och på bettet. Kan ju gå överstyr men provar jag inte så vet jag ju inte eller hur? Snön är ju ingen höjdare heller när man heter JumJum men det är ju lika där, ut och träna bara!!! Eller tävla då!?!


Ha det gött !!!

Av Kerstin - 15 november 2008 23:46

Idag bar det iväg till M-stad, igen! Det är alltid lika trevligt att tävla där.

Hade ju mina farhågor för rutan men den satte han som en smäck, full fart in i rutan och sen blixtsnabbt stopp på mitt kommando.

Men jag kanske ska börja från början?

Det blåste en hel del, märkte väl ni oxå? Många löv som virvlar väldigt frestande precis framför nosen när man ska ligga plats! Men förvånadsvärt många (nästan alla) låg kvar under dagens tävling. Vi fick en 10:a.

 

På fria följet gjorde matte en urdålig förstasväng som dessutom följdes av halt. Jag trampade på JumJum och det tog ju lite tid innan han kom över det! Trots detta fick vi en 9:a, jag tyckte att resten gick bra men det är ju svårt att avgöra ovanifrån! Per var inte med idag så där hade jag ingen hjälp att få.

 

10:a på platsläggande under gång.

9:a på inkallning. Han hade lite dåligt tempo.

10:a på rutan då, det är jag ju förståss jättenöjd med.

 

Men aldrig, nej det är ju inte sant, får man vara glad!

Apporteringen gick år pipsvängen! Vid upptagandet höll han på. Efter en halv evighet fick han upp den men fy faen vad äcklig den var. Alltså släpper han den på invägen och jag får ju lägga in ett DK. Men avslutet var bra! 6:a.

Hoppet 10:a.

Fjärren var han inte helt fokuserad på så vid ett tillfälle tittade han bort och då är jag inte så proffsig! Istället för att vänta en stund ger jag kommando som han ju inte bryr sig om och jag får alltså ge ett till! Ja, vi fick en 9:a men ändå jag blir så trött på mig.

Helheten 9:a och summan av det hela, 184 poäng samt en förstaplats!

Jag sa ju att jag gillar att tävla i Mariestad!!!

Fast det är inte för att stila som jag tävlar tvåan nu. Ni som följer min blogg vet om mina bekymmer.

Och faktum är HAN VAR HELT TYST IDAG OCKSÅ!

Väldigt, väldigt roligt.

  

      

Av Kerstin - 9 november 2008 12:18

Nu har rutan fungerat två dagar i rad, på första skicket! Hopp, alltså!

 

 Här gör han en perfekt ruta i T-holm! Undrar vad det är som har hänt i pudelhuvudet? Men nu tror vi på att det har återhänt!


Annars GRATTAR vi ALLA pappor idag. Men mest våra egna då!!!



Ha det bäst där ute.






Av Kerstin - 7 november 2008 15:22


Vad tiden går

 

Jag ligger inte på latsidan hela tiden men erkänner att det går åt några timmar varje dag i sängen. Den bistra verkligheten är att jag inte fixar att stå upp en hel dag.

Om jag utsätter mig för det, vi var i Ullared på höstlovet, så får jag betala för det i värk.

 

Men Ullared var kul fast väldigt jobbigt. Och billigt, men det visste ni ju redan! Jag har tidigare sagt ”över min döda kropp att jag åker till Ullared” så det var ju med livet som insatts. Och som om det inte räckte var vi där då när den första snön kom. ja eller öste ner och vi hade sommardäck på! Men vi kom hem välbehållna och åker antagligen fler gånger.


 

Träning då? Jo tack vi håller på. Med rutan. Och pipet. Och allt annat.

Jag har anmält till tre tvåan tävlingar nu snart! Annars hade jag nog dragit filten över mig till mars ungefär. Det är ju så att jag behöver drag, alltså någon morot.

Annars är vi ju klara med tvåan om det inte var för den förbannade rutan som just nu spökar som faen. Den kommer ju vara med i trean och elit så det är bättre att ta tag i den nu tycker jag. Och bästa sätter för mig ar att träna för tävling.

Men några till tävlingar blir det ju nu och då hoppas jag på skitbra poäng och det är ingen omöjlighet om, jag säger om, rutan fungerar. Vi tränar på!!

  

Nu är det extra noga att ni tar hand om er!

Ovido - Quiz & Flashcards